Corrections

Slate’s Mistakes for the Week of July 18

In a July 22 Medical Examiner, Hannah Docter-Loeb misstated the percentage of people in Novavax trials who had myocarditis. It’s 0.015 percent, not 0.0015 percent.

In a July 22 Movies, Dan Kois misspelled the last name of the late Seattle Times film critic John Hartl.

In a July 20 Medical Examiner, Shannon Palus misstated that Robert Wachter is the chair of UC–San Francisco. He is the chair of the university’s medical department.

In a July 20 War Stories, Fred Kaplan misstated that Vladimir Putin’s recent trip to Iran was his first trip out of the former Soviet Union region since the onset of COVID-19. It was his second trip to Iran in that time.

Advertisement

In a July 17 Metropolis, Henry Grabar mischaracterized Project Roomkey as a program allowing the state of California to buy homes for the unhoused. Project Roomkey allowed California jurisdictions to rent hotels for the homeless; the related Project Homekey actually helped to purchase them.

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Due to a production error, a July 15 Metropolis misstated that the Royal Wharf Pier viewing platform on the Thames was 162 square miles. It is 162 square meters.

Due to an editing error, a July 14 Care and Feeding misstated that Ms. Scott is a high school teacher in Texas. She is a high school teacher in North Carolina.

In a July 11 Metropolis, Henry Grabar miscredited two maps to Thomas Campanella. They are the work of Richard Campanella.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections associated with each article.

Advertisement