Corrections

Slate’s Mistakes for the Week of Jan. 24

In a Jan. 28 Music, Nitish Pahwa misstated that Neil Young earns $600,000 a month from his subscription service. He earns $600,000 a year.

In a Jan. 27 Jurisprudence, Dahlia Lithwick and Mark Joseph Stern wrote that Constance Baker Motley argued 12 cases before the Supreme Court. She argued 10.

In a Jan. 27 Politics, Jordan Weissmann misstated that an interview with Peter Wallison was conducted by the Washington Post. It was conducted by the Miller Center of Public Affairs’ Presidential Oral History Program and republished by the Post.

Advertisement

In a Jan. 27 Television, Sam Adams misspelled St. Helens and misidentified the film Blow Out as Blow-Up.

In a Jan. 27 World, Henry Grabar mistakenly implied that Boris Johnson is the U.K. head of state. He is the head of government.

In a Jan. 26 Sports, Rebecca Schuman misspelled Carlton, as in the Carlton dance from The Fresh Prince of Bel-Air.

Due to a transcription error, a Jan. 24 Science misquoted Connor Chung as saying that many fossil fuel companies’ assets stand to become invertible. He said the assets stand to become unburnable.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections associated with each article.

Advertisement