Corrections

Slate’s Mistakes for the Week of Nov. 8

In a Nov. 12 Jurisprudence, Matthew A. Seligman misspelled Jonathan Karl’s last name and misidentified Gregory Jacob as Vice President Mike Pence’s chief of staff. Marc Short was Pence’s chief of staff in January 2021.

In a Nov. 11 Jurisprudence, Jeremy Stahl misstated that the defense in the Kyle Rittenhouse case was blocked from offering certain visual evidence that condemned the defendant. It was the prosecution.

In a Nov. 10 Moneybox, Meredith Moran misstated the year when Target raising its wages. It was in July 2020, not July of this year.

Advertisement

In a Nov. 9 Future Tense, Rebecca Onion misspelled Kizzmekia Corbett’s first name.

In a Nov. 9 War Stories, Fred Kaplan incorrectly referred to the U.S.’s “one China, two systems” policy. This is actually China’s label for what the U.S. calls the Taiwan Relations Act. Kaplan also misquoted a China specialist as saying that 80 percent of China’s economy relies on access to U.S. and allied ports. Actually, 80 percent of China’s export economy relies on these ports.

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Due to an editing error, a Nov. 8 Books misquoted a note that a character from The Other Black Girl receives. It reads, “LEAVE WAGNER. NOW,” not “Leave Wagner alone now.”

In a Nov. 8 Users, Henry Grabar incorrectly referred to the website BabyCenter as a “store.” While BabyCenter does have a “Products” section, those items are for sale through various retailers, not from BabyCenter itself.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections associated with each article.

Advertisement