Slate’s Mistakes for the Week of Nov. 30

In a Dec. 3 Future Tense, Malia Jones misstated the proportion of people 65 and over whom we could expect to die under a “natural herd immunity” approach to the pandemic. It is 1 in 20, not 1 in 3. (It is 1 in 3 for people 85 and over.) Jones also misstated the proportion of people under 65 who would die. It is 1 in 1,000, not 1 in 100.

In a Dec. 2 Politics, Kevin T. Dugan misidentified Infowars as Inforwars and misspelled Jon Stewart’s first name.


In a Dec. 2 World, Joshua Keating misspelled Cristina Fernández de Kirchner’s first and last names.

In a Dec. 1 Jurisprudence, Richard L. Hasen misspelled Georgia Secretary of State Brad Raffensperger’s last name. He also misidentified Judge Stephanos Bibas as Stephen Bibas.


In a Dec. 1 Jurisprudence, Hannah Mullen and Sejal Singh misstated that Justice Samuel Alito joined Justice Neil Gorsuch’s dissent. It was Justice Clarence Thomas.

In a Dec. 1 Users, Evan Urquhart misspelled Rep. Ilhan Omar’s first name.

A Dec. 1 What Next show page misspelled Jordan Weissmann’s last name.

In a Nov. 26 Jurisprudence, Heba Gowayed misstated that the filing fee for the U.S. citizenship exam was now $1,160. A federal judge has temporarily blocked that fee increase.

In a Nov. 7 Politics, Ben Mathis-Lilley misstated that only Franklin Roosevelt and William Henry Harrison had gotten higher shares of the vote than Joe Biden when challenging an incumbent president. Thomas Jefferson and Andrew Jackson did as well.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections associated with each article.