Corrections

Slate’s Mistakes for the Week of Dec. 14

In a Dec. 18 School, Noreen Malone implied that Massachusetts Rep. Joe Kennedy III lives in Brookline. He actually lives in a nearby suburb. She also mischaracterized all town officials as volunteers. In fact, only the town meeting members are volunteers.

In a Dec. 18 War Stories, Fred Kaplan misstated that the SolarWinds hack hit 1,800 networks. It hit 18,000 networks.

In a Dec. 17 Jurisprudence, Dahlia Lithwick and Tobias Barrington Wolff misstated that Myra Selby would have been the first Black woman to serve on the 7th U.S. Circuit Court of Appeals. Ann Claire Williams was the first; Selby would have been the second.

Advertisement

In a Dec. 17 Television, Emily Vanderwerff misspelled Hunter Schafer‘s last name.

In a Dec. 16 Medical Examiner, Shannon Palus misspelled Leah Remini’s first name.

Advertisement
Advertisement

In a Dec. 15 Faith-Based, Aymann Ismail misspelled Dylann Roof’s first name.

In a Dec. 15 Politics, Abigail R. Esman and Dahlia Lithwick misstated that members of the Proud Boys stabbed four people in Washington over the weekend. The perpetrators of the violence were not yet clear.

In a Dec. 15 Slatest, Ben Mathis-Lilley misspelled Brad Raffensperger’s last name.

In a Dec. 14 Jurisprudence, Jeremy Stahl misstated that the Virginia House of Delegates passed the National Popular Vote Compact in December 2020. The bill passed in February 2020.

The Dec. 12 Slate Money show page erroneously included Tesla in a list of recent IPOs.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections associated with each article.

Advertisement