Corrections

Slate’s Mistakes for the Week of Dec. 9

In a Dec. 12 Slatest, Joshua Keating misstated that Scotland voters rejected independence by a 10 percent margin. It was a 10 percentage point margin.

In a Dec. 12 Wide Angle, Erwin R. Tiongson misidentified the full set of editors of Marianne Moore’s selected letters.

Due to an editing error, a Dec. 11 Gaming misidentified iFlipd as a subscription service for game rentals. It has a premium membership system, but it does offer one-off rentals.

In a Dec. 11 Slatest, Joshua Keating implied that Myanmar can be charged with genocide at the International Court of Justice because it is a U.N. member state. Myanmar can be charged because it has ratified the Genocide Convention.

In a Dec. 11 Sports, Samer Kalaf misstated that New England Patriots coach Bill Belichick challenged a referee call of an incomplete pass to Kansas City Chiefs tight end Travis Kelce. Belichick challenged a call that Kelce was down by contact before fumbling the football.

In a Dec. 10 Movies, Dana Stevens misstated the origin of the opal at the center of Uncut Gems. It’s smuggled from Ethiopia, not Nigeria.

In a Dec. 10 Slatest, Ben Mathis-Lilley misidentified New Hampshire as a “noncoastal state.” Part of New Hampshire borders the Atlantic Ocean. Mathis-Lilley also misstated that Iowa Rep. Steve King had been elected to Congress 12 times. The actual number is nine.

The Dec. 9 Decoder Ring show page misspelled Stephen Goranson’s last name.

In a Dec. 8 Television, Sam Adams misstated that Saigon was Watchmen’s 51st state. It is Vietnam.

Due to a production error, the Dec. 8 Working show page misidentified guest Tamara Ortiz. She’s the assistant vice president of transitional housing for Win, not the assistant vice president of supportive housing.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections associated with each article.