Slate’s Mistakes for the Week of Feb. 25

In a March 3 Slatest, Daniel Politi misidentified Katherine Timpf as a Fox News guest. She is a contributor.

In a March 1 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that Michael Cohen has admitted in court that he paid Stormy Daniels in secret in order to evade campaign finance disclosure requirements. Cohen has admitted to other campaign finance violations meant to influence the election but not to evading disclosure requirements. Mathis-Lilley also misspelled Mediaite.

In a Feb. 28 Brow Beat, Steffan Triplett misidentified PEN15 creator Anna Kunkle’s age. She is 31, not 26.


In a Feb. 27 Brow Beat, Sam Adams misspelled composer Elin Bolin’s last name.

A Studio 360 showpage contained the incorrect episode link.

In a Feb. 27 Industry, April Glaser misstated that the AT&T and Time Warner merger was a $85 million deal. It’s $85 billion.


Due to a production error, charts in a Feb. 27 Jurisprudence misstated the Y-axis as citations to statutes per 1,000 words rather than citations to statutes and constitutions. The caption to a graph also misstated that these were average citations to statutes. They were average citations to statutes and constitutions.

In a Feb. 27 Slatest, Daniel Politi misstated that Alexandria Ocasio-Cortez was asking Michael Cohen about ways Cohen may have tried to minimize his tax bill. The questioning was about Donald Trump.


In a Feb. 27 Wide Angle, Jason King misstated that Michael Jackson’s estate called the documentary Leaving Neverland a “public lynching.” Those words came from Jackson’s family.

In a Feb. 26 Television, Willa Paskin misidentified the drugs that caused Michael Jackson’s death. Fentanyl was not among them.

In a Feb. 25 Brow Beat, Willa Paskin misspelled production designer Hannah Beachler’s last name. She also misstated the category in which Bao won an Oscar. It was for Best Animated Short, not Best Documentary Short.

In a Feb. 25 Metropolis, Henry Grabar misspelled consultant Joe Cortright’s last name.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections associated with each article.