Corrections

Slate’s Mistakes for the Week of Oct. 15

In an Oct. 21 Sports, Nick Greene misspelled Red Hot Chili Peppers’ lead singer Anthony Kiedis’ last name.

In an Oct. 19 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that the single polling site in Dodge City, Kansas, served 12,000 voters. It served more than 13,000.

In an Oct. 18 Movies, Dana Stevens misidentifed former journalist Stephen Glass as an “epic plagiarist.” He was a serial fabricator.

In an Oct. 18 Slatest, Jennifer Kang misstated that Armando Rojas’ nephews were killed two years ago by a cartel in Mexico. It is unclear exactly when they were killed. She also misstated that Rojas’ asylum claim had become ineffective in the face of Sessions’ ruling on gang violence as no longer a grounds for asylum. Rojas’ claim still has a chance based on other grounds.

In an Oct. 16 Brow Beat, Hailey Gavin misstated that the infamous green jacket worn by Melania Trump said, “I Don’t Really Care, Do U?” It said, “I Really Don’t Care, Do U?”

In an Oct. 16 Future Tense, Moira Corcoran misstated that the Amazon Echo’s wake word is “Hey, Alexa.” It is “Alexa.”

In an Oct. 15 Brow Beat, Hailey Gavin misstated that attorney Jeff Herman had represented Michael Egan in 2014 sexual assault complaints filed against three gay men including Bryan Singer. The suit was filed against Singer and three other gay men.

In an Oct. 15 Slatest, Molly Olmstead incorrectly referenced a claim by Elizabeth Warren that her great-great-great-grandmother was partially Native American. That theory came from reporting from the Boston Globe, based off information from the New England Genealogical Society. That information was misreported, and the society had not conclusively found proof of the ancestor being part Cherokee.

In an Oct. 15 Slatest, Josh Voorhees misstated the number of seats Republicans gained in the House of Representatives in 2014. It was 13, not 12. He also misstated that the share of GOP ads mentioning health care in 2010 was slightly less than the share mentioning it this September. It was slightly more.

Due to an editing error, the Oct. 14 Working show page originally included the incorrect audio for the non–Slate Plus version of the episode. It has been updated.

In an Oct. 13 Sports, Nick Greene misidentified Laverne & Shirley as a CBS sitcom. It aired on ABC.

In an Oct. 11 Industry, April Glaser misidentified Reverb Press, one of the pages banned by Facebook.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections associated with each article.