Slate’s Mistakes for the Week of Aug. 6

Due to a production error, a photo caption in an Aug. 10 Brow Beat misidentified actor Corey Hawkins. The photo has been replaced.

In an Aug. 9 Brow Beat, Marissa Martinelli and Forrest Wickman misstated the year The Avengers was eligible for an Academy Award.

In an Aug. 9 Slatest, Matthew Zeitlin misstated that the official death toll in Puerto Rico from Hurricane Maria was 67. It is 64.

The Aug. 8 Culture Gabfest show page originally included audio for the incorrect episode of the podcast.

In an Aug. 8 Moneybox, Henry Grabar mischaracterized recent driver suicides as being that of yellow-cab drivers. The deaths were of both taxi and livery drivers.

In an Aug. 8 Slatest, Josh Voorhees misspelled Kansas Gov. Jeff Colyer’s last name.

In an Aug. 7 Slatest, Amy Pollard misstated that Parkland shooter Nikolas Cruz once tried to kill himself using Xanax and marijuana. He made two suicide attempts, one involving ibuprofen and one involving alcohol.

In an Aug. 6 Brow Beat, Rob Dozier said HBO was “following in the footsteps” of Showtime by posting one of its pilots on YouTube. HBO has been posting pilots online since at least 2008.

In an Aug. 6 Science, Dan Rockmore misidentified the author of It Can’t Happen Here. It was Sinclair Lewis, not Upton Sinclair.

In an Aug. 6 Slatest, Matthew Zeitlin misstated the terms of AMC’s subscription program. It is three movies a week for $19.95 a month, not three movies a month.

In an Aug. 6 Wide Angle, Lynn Q. Yu misspelled Agnes Scott quiz bowl coach Eleanor Hutchens’ last name. Yu also misstated that College Bowl was broadcast live from Radio City Music Hall. It was from 30 Rockefeller Plaza.

In an Aug. 5 Jurisprudence, David R. Lurie misstated that a civil judicial proceeding cannot be the subject of an obstruction charge. Courts have recognized that witness tampering and certain other obstructive acts can come into play in civil proceedings.

In an Aug. 5 Politics, Christina Cauterucci misspelled Rosalynn Carter’s first name.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections associated with each article.