Slate’s Mistakes for the Week of March 19

In a March 24 Politics, Dahlia Lithwick misstated the length of the silence during Emma González’s speech at the March for Our Lives. She stayed silent for 4 minutes and 25 seconds, not 6 minutes.

In a March 23 Brow Beat, Lena Wilson misspelled Christiane Amanpour’s first name.

n a March 23 Slatest, Josh Voorhees misstated that the DCCC “made it clear” it believes Texas congressional candidate Laura Moser is too far left to win in a general election. The group says its decision to attack her had nothing to do with ideology.

Due to a production error, a photo caption in a March 22 Brow Beat misidentified Michael Hyatt of Crazy Ex-Girlfriend as Lorraine Toussaint. Aisha Harris misidentified Martin Sheen as Michael Sheen.

In a March 22 Life, Benjamin Frisch misspelled Seth Meyers’ last name.

In a March 21 Brow Beat, Lena Wilson misstated that Mr. Rogers’ Neighborhood addressed the assassination of John F. Kennedy. The show covered the assassination of Robert F. Kennedy.

In a March 21 Future Tense, Henry Grabar misidentified the supervising driver in a fatal autonomous Uber crash as a man. She is a woman.

In a March 21 Moneybox, Jordan Weissmann misidentified Bloomberg Law reporter Ben Penn as Ben Parr.

In a March 21 Science, Geoff Fox misspelled Laina Rusk’s first name and misidentified Nick Russo as being in Lansing, Michigan, when he is based in Flint.

In a March 20 Work, Alieza Durana misspelled researcher Jonathan Morduch’s last name.

A March 19 Metropolis incorrectly identified the FIU-Sweetwater UniversityCity Bridge as a cable-stayed bridge; it was a truss bridge. The article also said steel is weak in compression and good in tension; in fact it is good in both. It described camber as a dangerous bend in the slab; in fact it is a slight upward bend that is not necessarily dangerous. And it incorrectly described Tamiami Trail as the only east-west highway in South Florida.

In a March 19 Industry, April Glaser misstated the city in Myanmar where Tin Htet Paing is based. She is based in Yangon, not Hpakant.

In a March 19 Brow Beat, Laura Miller misstated that a University of Georgia archive is not credited as the source of broadcast-news footage used in the podcast Atlanta Monster. The archive is credited at the end of the first episode.

In a March 17 Industry, April Glaser misspelled the name of the platform Mechanical Turk.

In a March 16 Jurisprudence, Dahlia Lithwick misstated that a lawsuit against Alex Jones and others was filed by a Georgetown law school clinic that also sued to enjoin private armed militias. The militias lawsuit was filed by the Institute for Constitutional Advocacy and Protection, not the Georgetown clinic.

In a March 15 Slatest, Elliot Hannon misstated that President Trump won Pennsylvania by 20 points in the 2016 presidential election. He won Pennsylvania’s 18th Congressional District by that margin; he won the state as a whole by less than 1 percentage point.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections associated with each article.